چگونگي محاسبه قيمت كابينت؟

مطالب مفيد مربوط به دكوراسيون و ديزاين

چگونگي محاسبه قيمت كابينت؟

۵ بازديد

با سلامي دوباره به شما ، همراهان هميشگي!

در مطالب قبلي كه در وبلاگ موجود هست من به اهميت انتخاب كابينت در دكوراسيون آشپزخانه پرداختم و گفته شد كه انتخاب مناسب كابينت از نظر سبك و طرح و رنگ بسيار تاثير گذار در ديزاين و دكوراسيون آشپزخانه است و ميتواند تغييري بسيار بسيار چشمگير در محيط ايجاد كند!

حال:

اولين سوال و اصلي ترين سوال در زمينه خريد كابينت اينه كه قيمت كابينت چنده؟

رنگ كابينت كلاسيك 2020

كه خب همه ما ميدونيم اين سوال خيلي كلي هستش و  قيمت كابينت آشپزخانه و روش صحيح قيمت گذاري به عواملي همچون جنس ام دي اف و درب ها، لولا ها و حتي دستگيره و پايه بستگي دارد و اجرت ساخت و نصب نيز با توجه به ميزان كار و زماني كه صرف مي شود و نوع طراحي متفاوت است. پس ما نميتوانيم قيمت قطعي كابينت را قبل از سفارش يا طراحي محاسبه كنيم  امـــا ميتوان محدوده ي قيمت را به صورتي تخمين بزنيم! در واقع من قيمت پايه ساخت انواع كابينت را آماده كردم تا خريداران و با قيمت حدودي انواع كابينت آشنا شوند.

اول از همه بايد سبك كابينت مورد نظر خود را انتخاب كنيد و مطابق با آن قيمت بگيريد!

من ابتدا اطلاعاتي راجع به انواع مدل كابينت و سبك آن ها ارائه ميكنم تا اول شما با اوناع سبك و طرح كابينت ها آشنا بشين و بعد ميريم براي ديدن قيمت هاي پايه كابينت!

 انواع سبك كابينت آشپزخانه:

  1. سبك مدرن 

مثال :كاببينت هاي گلاس + كابينت فوق برجسته (فراميد) + كابينت ملامينه

  1. كلاسيك

مثال : كابينت روكش چوب + كابينت تمام چوب + كابينت ممبران

  1. نئوكلاسيك

مثال:كابينت پوليشي + كابينت پوششي

و قيمت هر سبك متفاوت با ديگري است!

به طور دقيق تر بخواهيم بيان كنيم قيمت اتحاديه كابينت بر اساس طول و متراژ هر مدل از كابينت ها محاسبه مي گردد. علاوه بر اين، تعداد لايه هاي به كار رفته در ساخت بدنه و ساير بخش هاي كابينت، نوع رنگ، مدل، جنس و نوع دستگيره و ساير اتصالات و داخلي و خارجي بودن متريال همگي بر نرخ اتحاديه كابينت نقش دارند.

نحوه محاسبه كابينت بر مبناي متر طول مي باشد البته با ابعاد استاندارد . ارتفاع استاندارد كابينت زميني با صفحه و پايه ۹۰ سانتي متر مي باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتي متر مي باشد . ارتفاع استاندارد كابينت ديواري ( هوايي ) ۷۰ سانتي متر و عمق آن ۳۰ سانتي متر ميباشد , ۶۰ درصد از قيمت كل كابينت مربوط به كابينت زميني و ۴۰ درصد مربوط به كابينت ديواري ( ارتفاع ۷۰ سانتي متر ) است . مبناي محاسبه كابينت كمدي , كابينت ويتريني , كابينت ارتفاع ۹۰ و … از همين استاندارد ها ضريب مي گيرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.